بهترین دوربین مداربسته ضد آب کدامند؟ مرجع اطلاعات دوربین مداربسته و تجهیزات امنیتی

با یک دوربین PTZ، تیم امنیتی شما می تواند کنترل کاملی بر روی موارد ضبط شده داشته باشد. با لمس یک دکمه، لنز دوربین امنیتی می تواند به چپ و راست بچرخد، به سمت بالا و پایین متمایل شود و یا بزرگ و کوچک کند. این یک گزینه ایده آل است اگر یک محافظ امنیتی داشته باشید که در حال مشاهده یک فید ویدئوی زنده در سایت است. همه سیستم ‌های آن ها بسته به شرایط به مقداری از کابل ‌ها نیاز دارند، حتی آن ‌هایی که دوربین ‌های بی‌سیم دارند. کابل ‌ها بخش‌ های مختلفی از تجهیزات شامل مانیتور، ثبت‌کننده‌ ها، مودم ‌ها و دوربین ‌های سیمی را بهم متصل می ‌کنند. دوربین‌های آی پی (پروتکل اینترنت) وظایف مشابه همتایان آنالوگ خود را انجام می ‌دهند، اما قابلیت‌ های بسیار بیشتری دارند.

در مکانیزم WDR دوربین به دو CCD سرعت بالا و سرعت پایین مجهز شده است. در ابتدا CCD سرعت پایین (با مدت زمان نوردهی زیاد) و سپس CCD سرعت بالا (با مدت زمان نوردهی کم) تصویر را پیمایش میکنند. وجود منبع نور باعث خواهد شد دیافراگم دوربین بسته شود و قسمت های کم نور تر به صورت کاملا تاریک به نمایش در خواهند امد.

دوربین مداربسته هایک ویژن مدل DS-2CE56H0T-IT3F

گرچه نصب آسان این نوع دوربین، مزیت دیگر آن است و این 2 عامل مهم باعث شده تا فروش بیشتری نسبت به دوربین تحت شبکه داشته باشد. دوربین‌های مدار بسته آنالوگ از ابتدایی‌ترین و متداول‌ترین دوربین‌هایی هستند که در دنیای امروز، کاربرد زیادی دارند. عملکرد دوربین‌های آنالوگ به این صورت است که دریافت و ارسال داده‌ها مبتنی بر امواج آنالوگ انجام می‌شود.

  • آشنایی با انواع دوربین مداربسته به شما کمک می‌کند تا بتوانید دوربین مدار بسته موردنیاز متناسب با محیط خود را، به‌راحتی انتخاب کنید.
  • اما برای کنترل فرآیندها در شب و تاریکی نیاز است تا از لنزهایی استفاده شود که بیشترین میزان دید را در شب ایجاد نمایند.
  • برخی از خودروهای خارجی در هنگام خرید به همراه دوربین خودرو ارائه می شوند و برخی دیگر از خودروها این آپشن را نداشته و خود فرد بایستی اقدام به خرید و نصب دوربین بر روی اتومبیلش نماید.
  • با توجه به ضد آب بودن بدنه ،این دوربین برای محیط‏ بیرون و شرایط سخت آب و هوایی مناسب است.
تاریخچه استفاده از اولین دوربین مدار بسته به سال 1942 باز می‌گردد که ارتش آلمان برای نظارت بر روند پرتاب موشک های خود از دوربین مدار بسته استفاده کرد. اولین دوربین های تجاری با نام Vericon در سال 1949 در آمریکا به بازار عرضه شدند و نکته قابل توجه این عرضه تجاری، عدم نیاز به هر گونه مجوز دولتی برای استفاده از دوربین مداربسته بود. چنانچه پس از مطالعه مطالب ارائه شده فوق، سوالات بیشتری جهت تصمیم‌گیری برای خرید انواع دوربین‌های مدار بسته صنعتی، مادون قرمز، مینیاتوری و… دارید، می‌توانید پس از تماس با مجموعه دماتجهیز و شماره‌های داخلی 124 – 125، از کارشناسان فروش بخش تجهیزات و لوازم کنترل و ایمنی مشاوره بگیرید و سوالات خود را مطرح نمایید.

صاحبان شرکت ها، خانه ها و انواع مشاغل دوربین مداربسته نصب می کنند تا محیط خود را در برابر خرابکاران و متجاوزان حفاظت کنند. استفاده از یک سیستم دوربین مدار بسته در حفظ امنیت اموال و دارایی‌ های ما بسیار ضرورت دارد. از طریق دوربین مدار بسته، ما قادر به بررسی فعالیت‌ های جاری در ملک خود و همچنین اتفاقاتی که در گذشته افتاده است هستیم. این دسته درست مانند دوربین مدار بسته اسپید دام هستند با این تفاوت که قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه‌ ای را دارا نیستند. ۱- دارای ۱۷ سال سابقه در صنعت دوربین مدار بسته و سیستم های حفاظتی، امنیتی . دوربین های دید در شب از LED مادون قرمز استفاده می کنند و مناسب فضاهای باز و کم نور هستند.

به عنوان مثال‌، یک موزه می‌تواند دوربین را طوری تنظیم کند که هنگام تشخیص حرکت‌، در یک نقطه ورود یا خروج خاص قرار گیرد. بنابراین حتی زمانی که از راه دور کنترل نمی‌شود‌، دوربین می‌تواند مساحت بسیار بیشتری را پوشش دهد و همان کار چندین دوربین استاتیک را انجام دهد. این بهترین نوع دوربین مدار بسته برای فروشگاه‌ها‌، رستوران‌ها‌، کازینوها و هتل‌ها است زیرا این طراحی به شما امکان می‌دهد زاویه دید وسیع تری را در محل خود داشته باشید.

دوربین مدار بسته دید در شب یا IR LED

برای تماشای فیلم های دوربین مداربسته به دستگاه DVR و دیگر مدل های آن یعنی NVR و XVR نیاز خواهید داشت. این دوربین ها در بدنه خود یک موتور دارند که با استفاده از این موتور می توانند لنز را تنظیم کنند. به دلیل کیفیت بالای تصویر، از این دوربین در موارد تخصصی و صنعتی استفاده می شود. این دوربین ها را اغلب در مواردی به کار می گیرند که به ضبط تصاویر در زاویه بسته نیاز باشد.

دوربین تحت شبکه اطلاعات را بر روی شبکه عمومی جابه جا می کند و برخلاف دوربین های توربو اچ دی که این تصاویر را از طریق کابل ها و شبکه ی خصوصی انتقال می دهد میتواند توسط هکر ها مورد حمله قرار بگیرد. کیفیت تصویر ضبط شده در این نوع از دوربین ها در شب و در محیط های تاریک به مقدار قابل توجهی بالا می‌باشد. در این نوع دوربین شاهد کاهش یا افت کیفیت تصویر در شب را نخواهیم بود، زیرا در اریا سی سی تی وی طراحی این نوع از دوربین ها از نور مادون قرمز استفاده نشده است. به عنوان مثال برخی برند های اروپایی و آمریکایی به علت تحریم تولیدات خود را در بازار ایران عرضه نمی کنند. اما برندهایی مانند هایک ویژن که ساخت چین می باشد با تنوع محصول بالا و نرم افزاری مناسب در بازار ایران موجود، در دسترس و قابل استفاده عموم است، پس این برند می تواند برای یک کاربر ایرانی انتخابی مناسب باشد.

در این مقاله به صورت دقیق انواع دوربین مداربسته توضیح داده شد و شما می توانید در زمان نصب دوربین مداربسته و یا خرید دوربینن مداربسته با داشتن همین اطلاعات به راحتی می توانید کیفیت کار و محصولات مورد نیاز خود را افزایش دهید. دستگاه ضبط کننده تصاویر و اطلاعات دوربین های تحت شبکه با عنوان NVR شناخته می شود. همچنین، اتصال این دستگاه به دوربین از طریق کابل شبکه صورت می پذیرد. برخورداری از کیفیت تصویر بسیار بالا، استفاده از دوربین های مداربسته ip را با سیر صعودی همراه ساخته است. علاوه بر این، دوربین مداربسته تحت شبکه توانایی پردازش تصاویر را دارد.