بررسی M3 MacBook Air (2024): نتایج بنچمارک لپ تاپ هوش مصنوعی اپل ممکن است شما را شگفت زده کند

بررسی M3 MacBook Air (2024): نتایج بنچمارک لپ تاپ هوش مصنوعی اپل ممکن است شما را شگفت زده کند

m3-macbook-air-on-desk.jpg

مزایا و معایب

طرفداران

  • “Pro” برای تعداد زیادی از کاربران حرفه ای کافی است
  • فاکتور فرم یک نوار بالا در سبک و ماهیت تعیین می کند
  • پشتیبانی از دو نمایشگر خارجی با درب بسته
  • موتور عصبی ارتقا یافته برای کارهای هوش مصنوعی سریعتر
منفی

  • نمایشگر LCD از رقبای OLED عقب است
  • 8 گیگابایت رم در مدل پایه استفاده از آن را محدود می کند
  • محدود به دو درگاه توسعه، هر دو در یک طرف
  • صدای داخلی می تواند بسیار قوی تر باشد

مشاوره خرید ZDNET

مک بوک ایر M2 بازطراحی شده (13 اینچی) از نظر طراحی و عملکرد آنقدر چشمگیر بود که ZDNET آن را محصول سال ما در سال 2022 نامید. M3 مک بوک ایر یک جانشین شایسته است که اکنون در دو اندازه 13 و 15 اینچی ارائه می شود. ZDNET هر دو را در هفته گذشته آزمایش کرده است و به اندازه کافی تحت تاثیر سه ارتقای بزرگ خود قرار گرفته است که این ماشین های جدید را به توصیه خرید آسان برای حرفه ای ها و علاقه مندانی تبدیل می کند که به قدرت هوش مصنوعی بیشتر و مانیتورهای خارجی متعدد نیاز دارند. اما، برخی از ملاحظات خرید مهم نیز وجود دارد.

اول، بهترین چیز در مورد ورود مدل های M3 MacBook Air ممکن است این باشد که M2 MacBook Air 13 اینچی در حال حاضر از 999 دلار شروع می شود (899 دلار با تخفیف آموزشی). M1 MacBook Air که اکنون متوقف شده است – هنوز هم یک دستگاه جامد که بهتر از یک کروم بوک و بسیاری از ماشین‌های مشابه ویندوز است – احتمالاً با قیمت کمتری نیز در دسترس خواهد بود. برای بچه‌ها یا اعضای خانواده که فقط به اصول اولیه نیاز دارند، خرید خوبی است.

اگر قصد خرید M3 MacBook Air 15 اینچی را دارید، یک نکته دیگر را در نظر داشته باشید: اگر آن را با 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی پیکربندی کنید، 1699 دلار خواهید بود و به سرعت وارد مک بوک M3 14 اینچی خواهید شد. قلمرو حرفه ای از نظر هزینه. اگر می‌خواهید به آنجا بروید، توصیه می‌کنم به جای آن از M3 MacBook Pro 14 اینچی استفاده کنید، زیرا صفحه نمایش و صدای بسیار بهتری دارد و این واقعیت که می‌توانید آن را به دو نمایشگر خارجی متصل کنید و همچنان از آن استفاده کنید. نمایشگر لپ تاپ به عنوان نمایشگر سوم

همچنین: بررسی MacBook Pro (M3 Max): یک لپ‌تاپ کلاس دسکتاپ برای سنی با هوش مصنوعی

مشخصات فنی


پردازنده

CPU 8 هسته ای با موتور عصبی 16 هسته ای

رم / گرافیک

8 گیگابایت، 16 گیگابایت یا 24 گیگابایت حافظه یکپارچه با پردازنده گرافیکی 10 هسته ای

ذخیره سازی

512 گیگابایت، 1 ترابایت یا 2 ترابایت

نمایش دادن

LCD، نرخ تجدید 60 هرتز، حداکثر روشنایی 500 نیت

پورت ها

درگاه شارژ MagSafe 3، 2 پورت Thunderbolt / USB 4، جک 3.5 میلی متری هدفون

قابلیت اتصال

Wi-Fi 6E (802.11ax)، بلوتوث 5.3

باتری

تا 18 ساعت عمر باتری

سمعی

سیستم صوتی چهار بلندگو، آرایه سه میکروفون با شکل دهی جهتی، صوتی فضایی

وبکم

دوربین 1080p FaceTime HD، فیلم محاسباتی

وزن

13 اینچ: 2.7 امتیاز; 15 اینچ: 3.3 پوند

قیمت

از 1099 دلار (13 اینچ) و 1299 دلار (15 اینچ) شروع می شود


M3 MacBook Air با دو نمایشگر خارجی

قابلیت اجرای دو مانیتور خارجی با درب بسته یکی از بزرگ‌ترین به‌روزرسانی‌های M3 MacBook Air است.

جیسون هینر/ZDNET

چگونه M3 MacBook Air را تست کردم

از نظر تست کیفی، من این مقاله را در M3 MacBook Air نوشتم و از برنامه های کاری روزانه خود – Slack، Microsoft Outlook، Google Drive، و CMS ZDNET استفاده کردم. من همچنین از Adobe Lightroom برای پردازش عکس ها از جمله ویژگی های هوش مصنوعی استفاده کردم. من YouTube را در Safari راه اندازی کردم تا آهنگ Eclipse را از موسیقی متن Dune 2 به عنوان راهی برای آزمایش کیفیت صدای بلندگوهای داخلی پخش کنم. من همچنین فیلم Dune 2021 را با کیفیت 4K از کتابخانه خود در برنامه Apple TV Plus پخش کردم تا کیفیت نمایشگر M3 MacBook Air را آزمایش کنم. من انتظار دارم بعد از WWDC 2024 در ژوئن که احتمالاً اپل از ابزارهای هوش مصنوعی مولد خود رونمایی می کند، آزمایش های هوش مصنوعی بیشتری انجام شود.

برای آزمایش کمی، من همان روالی را که در بررسی مک بوک پرو با M3 Max استفاده کردم، دنبال کردم. من از Cinebench برای محک زدن M3 MacBook Air در برابر سایر مک‌های محبوبی که در چند سال گذشته آزمایش کرده‌ام استفاده کردم. من همچنین از ویژگی Denoise مبتنی بر هوش مصنوعی Adobe Lightroom به عنوان آزمایشی در دنیای واقعی استفاده کردم، زیرا این ویژگی است که به طور مداوم هنگام پردازش عکس‌های محصول از آن استفاده می‌کنم و بنابراین هرگونه صرفه‌جویی در زمان در آنجا می‌تواند منجر به افزایش بهره‌وری ملموس شود. همانطور که در نمودارهای زیر مشاهده می کنید، مک بوک ایر M3 در بنچمارک های Cinebench در مقایسه با مدل قبلی M2 عملکرد بسیار خوبی داشت. اما، در آزمون لایت روم واقعی من، امتیاز کمی بهتر از مدل M2 کسب کرد. می‌خواهم آزمایش‌های بیشتری را با سایر گردش‌های کاری هوش مصنوعی انجام دهم و این بررسی را در طول زمان، به‌ویژه پس از WWDC 2024، به‌روزرسانی کنم.

تست هوش مصنوعی: Adobe Lightroom Denoise (کمتر بهتر است)


مک بوک ایر با M3

زمان

عکس 1

1:03

عکس 2

1:04

عکس 3

1:04

مک بوک ایر با M2

عکس 1

1:15

عکس 2

1:14

عکس 3

1:14

مک بوک پرو با ام 1 پرو

عکس 1

0:42

عکس 2

0:43

عکس 3

0:43

مک استودیو با M2 Ultra

عکس 1

0:15

عکس 2

0:14

عکس 3

0:12

مک بوک پرو با M3 Max

عکس 1

0:18

عکس 2

0:19

عکس 3

0:17


معیار Cinebench CPU/GPU (بالاتر بهتر است)


مک بوک ایر با M3

امتیاز Cinebench

پردازنده گرافیکی

3312

CPU (چند هسته ای)

638

CPU (تک هسته)

141

مک بوک ایر با M2

پردازنده گرافیکی

1722

CPU (چند هسته ای)

544

CPU (تک هسته)

121

مک بوک پرو با M1 Pro

پردازنده گرافیکی

2301

CPU (چند هسته ای)

828

CPU (تک هسته)

113

مک استودیو با M2 Ultra

پردازنده گرافیکی

9185

CPU (چند هسته ای)

1913

CPU (تک هسته)

125

مک بوک پرو با M3 Max

پردازنده گرافیکی

12471

CPU (چند هسته ای)

1573

CPU (تک هسته)

140


بهترین ویژگی های M3 MacBook Air چیست؟

ویژگی ها و فاکتور فرم آن را به یک لپ تاپ “حرفه ای” سبک تبدیل می کند: طراحی نازک، سبک و جمع و جور M3 MacBook Air آن را به یک لپ تاپ فوق العاده قابل حمل تبدیل می کند که حمل آن آسان است و تقریباً در هر کیف یا کوله پشتی قرار می گیرد. و با توجه به اینکه تراشه M3 اکنون قدرت بیشتری نسبت به همیشه دارد، این دستگاه را به دستگاهی تبدیل کرده است که به اندازه سریعترین لپ تاپ های حرفه ای چند سال پیش قدرتمند است. به عنوان مثال، به امتیازات بنچمارک M3 MacBook Air در مقایسه با MacBook Pro با M1 Pro نگاهی بیندازید. اساساً با اکثر اعداد مک‌بوک پرو که در سال‌های اخیر یک عملکرد مطلق بود، مطابقت دارد یا از آن فراتر می‌رود.

همچنین: 3 ویژگی هوش مصنوعی iOS 18 باید به اندروید برسد

اکنون از دو نمایشگر خارجی پشتیبانی می کند: یکی دیگر از مواردی که فاکتور حرفه ای این لپ تاپ را افزایش می دهد این است که اکنون می توانید دو مانیتور خارجی را با درب بسته متصل کنید، ماوس و کیبورد را به آن متصل کنید و مانند دسکتاپ از آن استفاده کنید. من این را با یک جفت نمایشگر استودیو اپل که مستقیماً از طریق Thunderbolt به مک‌بوک ایر M3 متصل شده‌اند – همراه با صفحه‌کلید جادویی و یک Trackpad جادویی- امتحان کردم و مانند یک قهرمان عمل کرد. عملکرد به اندازه‌ای قوی بود که احساس می‌کردم یک دستگاه رومیزی را اجرا می‌کنم.

M3 MacBook Air و دو نمایشگر خارجی

M3 MacBook Air به اندازه کافی قدرتمند است که مانند یک دسکتاپ احساس شود. در اینجا، دو نمایشگر 5K اپل استودیو را تامین می کند.

جیسون هینر/ZDNET

موتور عصبی برای تامین انرژی از طریق وظایف هوش مصنوعی: طبق آزمایش‌های داخلی اپل، موتور عصبی M3 MacBook Air نسبت به نسل قبلی M2 MacBook Air 60 درصد بهبود عملکرد را ارائه می‌دهد. همانطور که در تست هوش مصنوعی دنیای واقعی من در بالا با استفاده از ویژگی Denoise در Adobe Lightroom می بینید، من چنین افزایشی را ندیدم. با این وجود، ممکن است نرم افزار Adobe هنوز برای M3 بهینه نشده باشد. و پیشرفت‌های معیار کلی باعث می‌شود که این دستگاه برای کارهای بیشتر آماده باشد. زمانی که اپل ویژگی های هوش مصنوعی مولد خود را در اواخر امسال منتشر کند، یک آزمایش بزرگ خواهد بود. به نظر می رسد که این محصول در حال پیش بینی آن است و می تواند از قبل برای آن بهینه شود.

چیزی که من دوست دارم در مدل بعدی ببینم

یک پورت USB-C در سمت راست: با تبدیل شدن M3 MacBook Air به یک لپ تاپ حرفه ای، بزرگترین چیزی که به آن نیاز دارد پورت های توسعه بیشتر است. دو پورت USB-C 4 / Thunderbolt 3 میزان کارهای حرفه ای را که می توانید با دستگاه انجام دهید بدون استفاده از داک ها و هاب های توسعه دست و پا گیر محدود می کنند. این واقعیت که هر دو درگاه USB-C در سمت چپ قرار دارند نیز ممکن است گاهی اوقات ناخوشایند و ناخوشایند باشد. اپل می تواند هر دو مشکل را با افزودن یک پورت USB-C دیگر به سمت راست M3 MacBook Air حل کند.

16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی در مدل پایه: بزرگترین چالش این لپ تاپ تنظیمات پیش فرض است. با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، M3 MacBook Air می‌تواند به اندازه کافی خراشیده شود تا بتواند اکثر کارهای امروزی را انجام دهد، اما در آینده چندان مقاوم نیست. از آنجایی که اکثر مردم ترجیح می‌دهند قبل از تعویض لپ‌تاپ حداقل 3 تا 4 سال به آن بچسبند، پیکربندی پیش‌فرض را توصیه نمی‌کنم زیرا طول عمر دستگاه را محدود می‌کند، که باید به راحتی دوام و کارایی را برای ساخت 4- داشته باشد. 5 سال اگر با حافظه و حافظه کافی بارگذاری شود.

همچنین: M3 MacBook Air در مقابل M2 MacBook Air: کدام لپ تاپ اپل را باید بخرید؟

و از آنجایی که اپل این دستگاه را قابل ارتقا در حافظه رم یا فضای ذخیره سازی نمی کند، مهم تر است که پیکربندی پیش فرض را به گزینه ای محکم تبدیل کنید و نه فقط یک ابزار بازاریابی برای گفتن اینکه آن را با قیمت مشخصی “شروع می کند”.

M3 MacBook Air در رنگ Midnight

M3 MacBook Air در Midnight اکنون دارای همان پوشش آنودایز M3 MacBook Pro در رنگ Space Black است تا بتواند در برابر اثر انگشت بهتر مقاومت کند. با این وجود، همچنان لکه‌ها را بیشتر از مدل‌های با رنگ روشن‌تر نشان می‌دهد.

جیسون هینر/ZDNET

صدای داخلی بهتر: یکی از اصلی‌ترین چیزهایی که با استفاده از M3 MacBook Air در مقابل مدل‌های MacBook Pro کنار می‌گذارید این است که مجموعه‌ای از بلندگوهای داخلی بسیار پایین‌تر دریافت می‌کنید. پایه قوی و وضوح صدای عالی مدل های مک بوک پرو توسط بلندگوهای دو طرف کیبورد امکان پذیر است، در حالی که صدا از ناحیه لولا در M3 MacBook Air می آید. نتیجه این است که شما صدایی با کیفیت بسیار پایین تری دارید که کمی مات و نازک است. البته با گوش دادن به یک هدفون با کیفیت مانند AirPods Pro نسل دوم یا هدفون سونی WF-1000XM5. اما همیشه مواقعی پیش می آید که بخواهید و نیاز به استفاده از بلندگوهای داخلی داشته باشید.

فکر نهایی

در نگاه اول، ممکن است عجیب به نظر برسد که اپل در حال انتشار نسخه ارتقا یافته است M3 مک بوک ایر خط تولید تنها نه ماه پس از اولین رونمایی نسخه 15 اینچی M2 در Apple WWDC در ژوئن 2023. اما، این چیز خوبی است. برای مدل‌های 13 و 15 اینچی مک‌بوک ایر، این یک ارتقاء تدریجی است که آن‌ها را با پردازنده‌های جدید M3 که اپل در پاییز گذشته معرفی کرد به‌روز می‌کند و آنها را به مسیر خود ادامه می‌دهد تا توانمندتر و حرفه‌ای‌تر شوند. لپ‌تاپ‌های درجه یک که بسیاری از افراد می‌توانند از آن‌ها برای انجام تمام کارهای خود استفاده کنند.

این امر لپ‌تاپ‌های Mac را با قیمتی مناسب‌تر نگه می‌دارد و به مدل‌های MacBook Pro اجازه می‌دهد تا به طور کامل بر روی ویژگی‌های سطح بالایی تمرکز کنند که کاربران قدرتمند و حرفه‌ای‌ترین افراد به آن نیاز دارند. همانطور که قبلاً گفته‌ام، به نظر می‌رسد سری M3 برای مدیریت بارهای کاری هوش مصنوعی ساخته شده است. و با توجه به اینکه تیم کوک آشکارا اشاره می کند که این شرکت در حال آماده شدن برای راه اندازی ویژگی های مولد هوش مصنوعی در اواخر امسال است، مطمئناً به نظر می رسد که ارزش کامل این ماشین ها ممکن است هنوز برای ما کاملاً شفاف نباشد.

M3 MacBook Air نزدیک

از نزدیک با M3 MacBook Air 15 اینچی در نیمه شب.

جیسون هینر/ZDNET

جایگزین هایی که باید در نظر گرفته شوند

مشاهده در اپلمشاهده در ال جیمشاهده در ایسر



منبع: https://www.zdnet.com/article/m3-macbook-air-review/#ftag=RSSbaffb68