اکنون می توانید امنیت بیشتری را به ChatGPT خود اضافه کنید – در اینجا نحوه و چرایی این کار آمده است

اکنون می توانید امنیت بیشتری را به ChatGPT خود اضافه کنید - در اینجا نحوه و چرایی این کار آمده است

2FA ChatGPT

سابرینا اورتیز/ZDNET

هنگام استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی مولد مانند ChatGPT، یکی از نگرانی‌های اصلی حفظ امنیت داده‌های شماست. برای کمک به شما در انجام این کار، OpenAI از ویژگی جدیدی رونمایی کرد که یک لایه امنیتی اضافی به حساب‌های ChatGPT و API اضافه می‌کند.

روز پنجشنبه، OpenAI از طریق یک پست X اعلام کرد که کاربران اکنون این گزینه را خواهند داشت که احراز هویت چند عاملی را فعال کنند – با نام مستعار 2FA – در نتیجه دسترسی کاربران غیرمجاز به حساب های خود را دشوارتر می کند.

همچنین: من از ChatGPT برای نوشتن همان روال در 12 زبان برنامه نویسی برتر استفاده کردم. در اینجا نحوه انجام آن است

مراحل تنظیم احراز هویت چند عاملی ساده است. همانطور که در ویدئوی بالا مشاهده می شود، تنها کاری که کاربران باید انجام دهند این است که روی نام خود در گوشه سمت چپ پایین صفحه کلیک کنند و روی “Settings” و “Enable” در کنار گزینه “Multi-factor authentication” کلیک کنند.

سپس ممکن است از کاربران خواسته شود که برای احراز هویت حساب خود مجدداً وارد سیستم شوند، یا بلافاصله به صفحه جدیدی آورده می‌شوند که می‌گوید «حساب خود را ایمن کنید». در آن صفحه، از کاربران خواسته می‌شود تا از گوشی هوشمند خود برای اسکن کد QR با استفاده از برنامه تأیید شده ترجیحی خود استفاده کنند و کد یکبار مصرف ارائه شده را در کادر متن وارد کنند.

همچنین: احراز هویت چند عاملی: چگونه 2FA را فعال کنیم و امنیت خود را تقویت کنیم

برنامه های احراز هویت زیادی در بازار وجود دارد، از جمله Google Authenticator، Microsoft Authenticator و Twilio Authy. پس از تکمیل آن مرحله، راه اندازی 2FA کامل می شود.

همانطور که Ed Bott از ZDNET توضیح می دهد، اگر در مورد اینکه آیا اضافه کردن لایه امنیتی اضافی ارزشش را دارد یا خیر، فکر می کنید، “احراز هویت دو عاملی اکثر حملات غیررسمی را در مسیر خود متوقف می کند.” از آنجایی که راه‌اندازی آن به همین سادگی است، داشتن لایه امنیتی اضافی و آرامش خیال ضرری ندارد.



منبع: https://www.zdnet.com/article/you-can-now-add-extra-security-to-your-chatgpt-heres-how-and-why-you-should/#ftag=RSSbaffb68