انواع دوربین مدار بسته : کاربردهای دوربین ، بهترین دوربین چیست اعتماد شبکه پرهام

WAN معمولاًً تعدادی از شبکه های LAN جداگانه است که از طریق لینک های ارتباطی (ISDN ، T1 ، DSL و غیره) به صورت مستقیم یا از طریق اینترنت به یکدیگر متصل می‌شوند. همه دستگاه‌های موجود در آن پای شبکه ، پهنای باند موجود را به اشتراک می گذارند. Control Management Software یک نرم افزاری است که برای مدیریت چندین سیستم استفاده می‌شود.

کیفیت این نوع دوربین های مداربسته همانطور که از نامشان پیداست از امواج انالوگ طبعیت می کنند و لازم به ذکر است که امواج دوربین های مداربسته آنالوگ همواره در معرض نویز قرار دارد. برای ضبط تصاویر دوربین های مداربسته آنالوگ باید از سیستم های دیجیتال کمک گرفت. یعنی تصاویر انالوگ به دیجیتال تبدیل شود تا در بازبینی دوربین های مداربسته تصاویری با کیفیت و رزولوشن بیشتری را شاهد باشیم. بابت ضبط تصاویر دوربین های مداربسته انالوگ از سیستم ضبط تصاویر دیجیتال استفادخه می شود.دوربین های مداربسته انالوگ ازر نظذر قیمت پایین تر از دوربین های مداربسته دیجیتال یا دوربین های مداربسته تحت شبکه می باشند. اگر پروژه ی نصب اریا سی سی تی وی شما بزرگ یا حرفه ای است می‌توانید تمام دستگاه‌های مورد نیازتان را بصورت جدا تهیه کنید. اگر به نصب سیستم دوربین مداربسته ی کوچک و خانگی نیاز دارید معمولا خرید سیستم نظارت تصویر بصورت پکیج آماده ارزان تر، مقرون بصرفه‌تر و راحت‌تر است.

دوربین باید بسیار محکم و مقاوم باشد تا در شرایط آب‌وهوایی مختلف هیچ آسیبی به آن وارد نشده و اختلالی در ضبط تصاویر ایجاد نشود. از عوامل دیگر که هنگام نصب دوربین مداربسته باید به آن توجه داشته باشیم، میزان پوشش‌دهی تصویری فضا است. این که لنز دوربین مداربسته شما تا چه مساحتی از محیط را در محدوده تصویربرداری قرار می‌دهد و در واقع زاویه دید آن چقدر است. همانطور که می دانید دوربین های مداربسته از لحظ تکنولوژی به دو دسته ی کلی تقسیم می شوند که یکی از آن ها دوربین مداربسته آنالوگ و دیگری دوربین مداربسته تحت شبکه می باشد. برای نصب دوربین تحت شبکه نیز همانطور که از نامشان پیداست می بایست از کابل شبکه یا Cat استفاده نمود.

دوربین مداربسته با سیم یا دوربین مداربسته بی سیم (تحت شبکه IP):

همانطور که گفته شد دیدن تصاویر دوربین های شما بر روی هر وسیله به جز دستگاه ضبط تصاویر انتقال تصویر محسوب می شود. از طریق ایجاد یک شبکه داخلی بین تجهیزات و دستگاه ضبط شما خواهید توانست یک انتقال تصویر بدون اینترنت را ایجاد کنید. یکی از عواملی که در تصاویر ارائه شده توسط دوربین های مداربسته اهمیت ویژه ای دارد توانایی و نحوه ارائه رنگ ها و کیفیت آنهاست. هرچه رنگ ها زنده تر و واقعی تر به نظر برسند نشان دهنده کیفیت بالای دوربین شماست. در این راستا تولیدکنندگان دوربین های مداربسته دست به ابداع فناوری هایی برای تنظیم نور سفید در تصاویر زده اند که AWB یکی از آنهاست و در ادامه به معرفی آن می پردازیم.

  • هنگام انتخاب و خرید دوربین مدار بسته می توانید از ویژگی و اندازه لنز و زاویه ای که که می تواند برای شما قابل مشاهده باشد، مطلع شوید.
  • در سال ۱۹۴۲ قدیمی ترین دوبین مداربسته توسط شرکت زیمنس برای نظارت بر پرتاپ موشک v2 نازی ها در روزهای جنگ جهانی بکار گرفته شد.
  • این ویژگی ها باعث شده که این مدل دوربین را به بهترین دوربین مداربسته تبدیل کرده است.
  • وبسایت ما مسئولیتی در خصوص استفاده ناشیانه از اطلاعات منتشر شده و عواقب ناشی از آن‌ها را ندارد.

اما کاربردهای آن به سیستم‌های حفاظتی و امنیتی محدود نمی‌شود کاربردهایی نظیر کاربردهای پلیسی، نظامی، فضایی، صنعتی، کنترل ترافیک، ارتباطات ویدئویی و تصویربرداری نامحسوس. این ضبط‌کننده جایگزینی مدرن برای ضبط‌کننده ویدئوی آنالوگ است که از نوارهای ویدئویی برای ذخیره تصاویر استفاده می‌کند. دی‌وی‌آرها تصاویر را از دوربین‌های آنالوگ با فرمت دیجیتال با وضوح و فریم موردنظر در هر ثانیه ضبط می‌کنند. وقتی هارد دیسک پر می‌شود، تصاویر جدید ابتدا روی قدیمی‌ترین ویدئوی ضبط‌شده می‌نشیند.

بسته به فاصله و اندازه جسم مورد نظر می توان از لنزهای مختلف برای مجهز کردن دوربین های باکس استفاده نمود. یکی از بیشترین اماکنی که دوربین مداربسته صنعتی باکس لنز خور در آنها کاربرد دارند، بانک های می‌باشند. از آنجایی که در بانک ها باجه های زیادی برای پرداخت و دریافت پول وجود دارد.

قابلیت اتصال دوربین مداربسته به گوشی تلفن همراه

در فروشگاه دیجی حفاظ قیمت انواع دوربین از بهترین برند های دنیا که شامل هایک ویژن، هایلوک و داهوا می شود در سایت ارائه شده است تا شما کاربران و همکاران گرامی بتوانید، دوربین خود را با بهترین قیمت از فروشگاه دیجی حفاظ خریداری نمایید. با به کارگیری همه ی این پردازش ها بر روی تصاویر و اطلاعات در دوربین مداربسته تحت شبکه، در آخر تصویر به دست آمده برای مشاهده آن، یک تصویر با کیفیت بسیار بالا می باشد. دوربین های مداربسته در حالت کلی به دو دسته دوربین های فضای داخلی یا ایندور و فضای بیرونی یا فضای بیرونی یا اوتدور دسته بندی می شوند. از جمله دوربین های ایندورمی توان به دوربین های مداربسته بولت، اسپید دام یا PTZ و از نمونه های اوتدور نیز می توان به دوربین های چشم ماهی، دوربین مداربسته دام و غیره اشاره نمود. دوربین های مدار بسته شبکه یا IP در دو نوع بی سیم و با سیم تولید می شوند و تصاویر دریافتی را به کد ۰ و ۱ تبدیل می کنند. با توجه به اینکه در این دوربین ها تصاویر به کدهای ۰ و ۱ تبدیل می شوند می توان تصاویر را از طریق اینترنت ارسال کرد.

در تمام مکان های مجاز که دوربین مدار بسته در آن نصب می شود، بنابر قانون باید نصب و راه اندازی برچسب یا تابلو، برای همه افراد اطلاع رسانی صورت گیرد. در شکل زیر نمونه ای از تابلوی اعلام نظارت توسط دوربین مداربسته را می بینید. DVR مناسب برای سیستم مداربسته شما بسته به انتظاراتی که از سیستم دارید متفاوت است. DVR ها دارای انواع 4 تا 32 کانال می باشند.بهترین کار این است که یک ضبط کننده ویدیویی دیجیتال DVRکه خوش نام و با کیفیت می باشد را انتخاب کنید. معمولا چنین دستگاه هایی با پر شدن فضای هارد، شروع به پاک کردن قدیمی ترین ویدیوها می کنند، بنابراین دغدغه خاصی هم در این باره نیز نخواهید داشت . در این فروشگاه بهترین مدل های دوربین مداربسته از برند های معتبری از جمله داهوا ، هایک ویژن ، دی لینک ، شیائومی ، های لوک و …