انواع دوربین مدار بسته و کاربرد های آنها آموزشگاه فن آموزان | arya-cctv

اما برای کنترل فرآیندها در شب و تاریکی نیاز است تا از لنزهایی استفاده شود که بیشترین میزان دید را در شب ایجاد نمایند. لنزهایی که برای این نوع دوربین ها تهیه می شود باید به صورت جدا از دوربین خریداری گردد در نتیجه امکان این که ویژگی های لنز را متناسب با نیازی که موجود می باشد سفارش داد، وجود خواهد داشت. دسته بندی های مختلفی برای دوربین های مداربسته وجود دارد و آنها را از منظرهای مختلف با توجه به ویژگی هایی که دارند طبقه بندی می نمایند. از نظر نوع سیگنالی که دوربین ها دارند و با استفاده از آن به ضبط و ثبت تصاویر می پردازند آنها را در سه دسته دوربین های آنالوگ، دوربین های تحت شبکه یا IP و دوربین های دومنظوره قرار می دهند. در دوربین های IP یا همان تحت شبکه دستگاه ذخیره کننده اطلاعات و تصاویر NVR است .

از طریق ایجاد یک شبکه داخلی بین تجهیزات و دستگاه ضبط شما خواهید توانست یک انتقال تصویر بدون اینترنت را ایجاد کنید. DVR مناسب برای سیستم مداربسته شما بسته به انتظاراتی که از سیستم دارید متفاوت است. DVR ها دارای انواع 4 تا 32 کانال می باشند.بهترین کار این است که یک ضبط کننده ویدیویی دیجیتال DVRکه خوش نام و با کیفیت می باشد را انتخاب کنید. معمولا چنین دستگاه هایی با پر شدن فضای هارد، شروع به پاک کردن قدیمی ترین ویدیوها می کنند، بنابراین دغدغه خاصی هم در این باره نیز نخواهید داشت . دوربین های مداربسته بر اساس نوع، برند و قابلیت ها دارای قیمت های متفاوتی خواهند بود.

مزایای دوربین مدار بسته تحت شبکه IP

این کابل قادر است تا برق و تصویر را منتقل کند و ضمن ماندگاری و دوام بالا برای دوربین های HD ،HDTVI ، HDCVI و AHD مناسب است. انتخاب کابل دوربین مداربسته چندان ساده نیست و نیاز است تا بر اساس نوع دوربین یا مساحت محیط و با مشاوره کارشناسان انتخاب درستی صورت گیرد. این دوربین طرفداران خاص خود را دارد و به خاطر شکل ظاهری متفاوتی که دارد جزو محصولات پرفروش برخی از شرکت های تولیدکننده دوربین محسوب می شود.

http://66toolkit.irاین دوربین ها به دوربین های صنعتی نیز معروف هستند که اغلب در کاربردهای تخصصی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. جنس بدنه دوربین برای شرایط محیطی و اقلیمی خاصی طراحی می‌شود و هر دوربینی را در هر جایی نمی‌توان نصب کرد. از دوربین‌های IN DOOR می‌توان در فضاهای بسته و از مدل‌های OUT DOOR در فضاهای باز مجله خبری دوربین مداربسته آریا استفاده کرد. در مدل‌هایی که برای فضای باز مناسب هستند نیز برخی قابلیت تحمل درصد رطوبت بالاتری را دارند و برای مناطق خاص با رطوبت هوای بالا مناسب هستند. دوربین جعبه‌ای بدنه‌ای محکم دارد و لنز به طور مجزا روی آن نصب می‌شود. دوربین اسپیددام جدیدترین نوع دوربین است و به دوربین چرخشی نیز معروف است.

دوربین بولت 2 مگاپیکسلی TURBO HD هایلوک مدل THC-B120-P

استفاده از دوربین های مخفی کوچک تنها برای کاربردهای سرگرمی، امنیتی و نظارتی قانونی می‌باشد. به همین علت استفاده از کابل ها و تجهیزات با کیفیت بالا روی کیفیت تصویر در این نوع دوربین ها تاثیر قابل ملاحظه ای دارد. علاوه بر این، ادغام هوش مصنوعی در لایه‌های اساسی فناوری منجر به استفاده از هوش مصنوعی برای بهینه‌ سازی و بهبود همه حوزه‌های نظارت تصویری، از تنظیم دوربین گرفته تا بهبود کیفیت تصویر گرفته تا تجزیه و تحلیل می‌شود. بعضی از DVR های ارزان قیمت هم که از پاورهای 2 آمپر استفاده می کنند که نمی تواند 3 هارددیسک را پشتیبانی کنند و معمولا دچار مشکل تامین برق هستند. اما پی بردن به این مشکل برای کاربران سخت است و مشکل را اغلب از هارددیسکها می بینند. 5- جریان برق مورد نیاز برای شروع به کار هارد کامپیوتری 3.2 آمپر تا 8 آمپر است، در حالیکه میزان مورد نیاز برای هارد نظارتی فقط 2 آمپر میباشد.

  • قبل از خرید دوربین مداربسته نور محیط را بدقت در شب و روز بررسی نمایید و اگر به تصاویر در تاریکی و شب نیاز دارید دوربین مداربسته دید در شب و مادون قرمز را انتخاب کنید.
  • تکنولوژی HD_CVI تا حدود بسیار بالایی از نظر سیگنال رمز گذاری و دریافت مشابه با رقیب خود یعنی AHD است.
  • هایک ویژن و داهوا به عنوان پرفروش ترین برند های تولید کننده دوربین مداربسته همواره محصولات خود را با کیفیت و تنوع بالا تولید می کنند.
  • اکثر شرکت های فعال در زمینه دوربین مداربسته، محصولات متنوعی از چندین تولیدکننده و برند ارائه می‌دهند.