انواع دوربین مدار بسته و کاربرد های آنها آموزشگاه فن آموزان

همچنین خواهید دید که این دوربین‌ها چگونه کار می‌کنند و تفاوت آن‌ها با هم در چه چیزی هست. از این سیستم های نظارت تصویری معمولا در ساختمان ها و بناهای دولتی و انتظامی، و همچنین در اماکنی از قبیل پارکها و موزه ها استفاده می‌شود. سیستم های نظارتی دارای کاربری های مختلف شخصی، تجاری، اداری، سازمانی، شرکتی، دولتی، و شهری می‌باشند. دوربین مینی دی وی رم خور تقلبی طرح اصلی یکی از انواع دوربین کوچک می‌باشد که به عنوان دوربین مینی .. دوربین MD81S-6 با بدنه پلاستیکی مرغوب و کیفیت جنس و تصویر بالا – دوربین مینی دی وی وای فای MD81S-.. حال قصد داریم تا شرح مختصری از این انواع مختلف دوربین‌ مداربسته را یک به یک توضیح دهیم.

لنز این دوربین‌ها به سه دسته ثابت، وریفوکال و موتورایز تقسیم می‌شوند. که در نوع لنز ثابت دوربین در یک زاویه دید بسته و ثابت نصب می‌شود و امکان زوم و بزرگنمایی نیز وجود ندارد. یکی از معایب دیگری که می‌توان از این دوربین‌ها نام برد عدم وجود امنیت اطلاعات می‌باشد. زیرا دوربین‌های تحت شبکه از پروتکل شبکه استفاده می‌کنند و به وسیله این ارتباط هر دستگاهی که به شبکه متصل باشد می‌تواند با استفاده از روش‌های مختلفی همانند هک اطلاعات مورد حمله قرار دهد. دلیل قیمت بالای این دوربین‌ها این است که هر کدام از دوبین‌ها دارای سیستم عامل داخلی هستند که امکان اتصال مستقیم به شبکه‌های کامپیوتری را دارند. در واقع هر کدام از این دوربین‌ها و دستگاه‌ها یک شبکه کوچک در درون خود دارند که این سیستم عامل در درون آنها اجرا می‌شود.

ارتش آمریکا به دنبال تولید سوخت جت از هوا!

این برند نیز مانند برند هم وطن خود (سونی) دوربین های آنالوگ را از چرخه تولیداتش حذف کرده است و تمرکز را روی دوربین های تحت شبکه قرار داده است. یکی از ویژگی‌هایی که دوربین تحت شبکه را متمایز می‌کند، استفاده از قابلیت PoE است. قابلیت PoE این امکان را فراهم می‌کند که دوربین تحت شبکه، از طریق کابل اترنت نیز تغذیه شده و برق خود را تامین کند. یعنی اینکه در صورت قطع شدن برق محلی، همچنان می‎توان از دوربین مدار بسته استفاده کرد. لنز سنسورهای دوربین تحت شبکه معمولا از نوع CMOS و فاصله کانونی لنز در هر دوربین متفاوت است. در مورد کیفیت تصویر دوربین‌های مدار بسته باید گفت که مانند دوربین آنالوگ دارای کیفیت‌های متفاوتی هستند.

دوربین مدار بسته دو منظوره به دوربین هایی گفته می شود که هم بصورت تحت شبکه و هم به صورت آنالوگ قابل استفاده هستند به این صورت که در این دوربین های مدار بسته آنالوگ پورت خروجی شبکه نیز بکار برده شده است. در ادامه به معرفی انواع دوربین مدار بسته و کاربرد و عملکرد آن میپردازیم. بطور کلی دوربین مدار بسته به دوربینی گفته می شود که در فضایی ثابت جهت حفاظت، کنترل و مانیتورینگ و ثبت رویدادهای جاری در محیط، نصب شده و می تواند تصاویر را ثبت و به یک یا چند محل ارسال کند. دوربین‌های‌ مدار بسته‌ در برند و مدل‌های متنوع در کیومیتا جهت خرید موجود هستند و مشاهده و مقایسه آنها به راحتی امکان پذیر است.

دوربین مداربسته چشم ماهی

با استفاده از این دوربین ها می توان ورود و خروج پرسنل را کنترل نموده و از محصولات موجود در انبار آگاهی پیدا کرد. وجود دوربین صنعتی در کارخانه های مختلف باعث می شود تا ایمنی بسیار افزایش یافته و کارگران دچار آسیب های مختلف جسمی نگردند. همچنین باعث می شود تا نیاز به نیروی کار کمتری برای کار کردن در خطوط تولید و مکان هایی که پر خطر می باشند، باشد. در برخی از صنایع و به ویژه در خطوط تولید بسیاری از مواد شیمیایی خطرناک برای انسان وجود داشته که امکان حضور نیروی انسانی و کارگر در آن قسمت وجود نخواهد داشت. همچنین در برخی مواقع نیز ممکن است دماهای بسیار بالا مانع از حضور افراد در این محیط ها گردد. این دوربین ها گرمای محیط، اجسام و افراد را تشخیص داده و هر دما را با یک رنگ نشان می دهند.

پک 4 کانال دوربین مداربسته داهوا 2 مگاپیکسل فول اچدی

شرکت فاواتک اماده ارائه پکیج‌های حرفه‌ای، امن و کامل، بسته به نوع نیاز کارفرمایان است. این شرکت با توجه به طیف گسترده‌ای از توانمندی‌ها خواست مشتریان را بررسی و ضمن ارائه مشاوره، راهکارهای متناسب با نیاز آنان را معرفی می‌نماید. دوربین‌های روز و شب به طور خاصی ساخته شده‌اند تا بدون توجه به شرایط نوری، در طول روز و شب به طور موثر کار کنند. این دوربین‌ها دارای تراشه‌های بسیار حساسی هستند که به گرفتن تصاویر واضح حتی در شب نیز کمک می‌کنند. این دوربین ها ساخته شده اندبدون توجه به اینکه محیط آنها چقدر روشن است، به طور خاص به طور مؤثر عمل کنند.

بنابراین اگر قصد دارید آنها را در مکان هایی نصب کنید که احتمال ضربه زدن، آسیب و خرابکاری وجود دارد، خرید دوربین دام ضدضربه انتخاب مناسبی برای شما است. نکته ای که در رابطه با arya-cctv.ir وجود دارد این است که این دوربین ها تنها به منظور تامین امنیت استفاده نمی شوند و از آنها جهت نظارت بر اماکن مختلف نیز استفاده می گردد. صاحبان شرکت ها و سازمان های مختلف می توانند رفت و آمد و عملکرد پرسنل فعال در شرکت را کنترل نموده و به بهبود بازدهی نهایی شرکت کمک نماید. دوربین های مداربسته دام در نسخه های کوچک و میکرو نیز برای استقرار گسسته در دسترس می باشند و در انواع خانه ها متناسب با سبک های مختلف معماری موجود هستند.

این تکنولوژی اولین بار در سال 2010 برای دوربین‌های مداربسته به کار گرفته شد و امکان انتقال تصاویر با کیفیت بالا برای دوربین‌های مداربسته را به وجود آورد. تکنولوژی SDI یک تکنولوژی دیجیتال بر اساس انتقال اطلاعات به‌صورت سریال است. از آنجایی که اطلاعات به صورت دیجیتال در این تکنولوژی انتقال پیدا می‌کند و هیچ تبدیلی روی آن صورت نمی‌گیرد. از بین انواع مختلف دوربین های مداربسته امروزی که راهی بازار می شوند نمی توان گفت که بهترین دوربین مداربسته کدام است. زیرا هر کدام از این دوربین ها برای کاربری خاصی طراحی و ساخته شده اند. برای پیدا کردن بهترین دوربین مناسب با نیاز شما، کارشناسان ما آماده ارائه مشاوره و کارشناسی رایگان به شما همراهان گرامی می باشند.

  • از کیفیت پایین پخش گرفته تا نیاز به تعویض سریع نوار های ویدیو دستگاه از جمله ایراد های این نوع دوربین مداربسته محسوب می شدند.
  • اولین دوربین مدار بسته در سال ۱۹۴۲ توسط ارتش آلمان برای نظارت بر چگونگی شلیک موشک V2 در ایستگاه پرتاب این موشک نصب شد.
  • این اشکال به این صورت ایجاد می شود که دوربین مدار بسته میزان باز بودن Iris را برا اساس میانگین نور تصویر محاسبه می کند.
  • این دوربین ها با کیفیت های متفاوتی به صورت شبکه و آنالوگ و AHD ساخته می شوند و از نظر کیفیت تصویر محدودیتی ندارند.
  • تنها سیم کشی سیستم تحت شبکه، مربوط به تامین منبع تغذیه می باشد که در بعضی از مدل ها وجود باتری نصب آن ها را آسان تر کرده است.

می‌توان از هر نقطه از جهان از طریق یک دستگاه هوشمند مانند رایانه شخصی، لپ تاپ یا تلفن همراه مشاهده کرد. فیلم‌های این دوربین را می‌توان به‌صورت آنلاین از هر نقطه از جهان مشاهده کرد. این دوربین‌ها فیلم‌های زنده را از طریق اینترنت به اشتراک می‌گذارند تا به‌راحتی از هر جای دنیا به تصاویر دسترسی داشته باشید. LED های مادون‌قرمز امکان ضبط واضح را حتی در محیط‌های تاریک فراهم می‌کنند. معمولاً خوبی این محصول این است که هر لنز می‌تواند یک متر را بپوشاند.

همه ما با این عملکرد آشنا هستیم و به خوبی می دانیم که وقتی نوری در محیط وجود نداشته باشد تصویری هم نداریم. این سیستم در ساده ترین حالت از یک آنتن، یک تقویت کننده و یک یا چند اسپلیتر یا تقسیم کننده تشکیل شده است. تقویت کننده خروجی آنتن را تقویت می کند تا پس از تقسیم سیگنال ها دچار افت نشوند.