انواع دوربین مدار بسته عمران مدرن

تفاوت آن با دوربین های AHD در این است که اطلاعات را در بستر آنالوگ با استفاده از کابل کواکسیال انتقال می دهد. از انواع دوربین مداربسته توربو اچ دی می توان در جاهایی که نیاز به امنیت بالایی دارند استفاده کرد. انتقال تصویر در معنای واقعی، دیدن تصاویر دوربین های مدار بسته بر روی هر وسیله دیگری به جزء دستگاه ضبط تصاویر DVR یا NVR می باشد که این انتقال هم بدون در اختیار داشتن اینترنت و هم با داشتن اینترنت امکان پذیر خواهد بود.

  • دوربین های مدار بسته مینیاتوری یا همان mini camera، دوربین های کوچکی هستند که بیشتر بصورت مخفی استفاده می شوند و در فضاهایی که نیاز به کنترل نامحسوس است، کاربرد دارند.
  • در ادامه معرفی انواع دوربین مدار بسته، به دوربین‌های مدار بسته‌ی روز و شب می‌رسیم که هم در وسط ظهر و هم در هنگام نیمه شب می‌توانند به خوبی کار کنند.
  • FOV و یا AOV به زاویه دید دوربین مداربسته گفته می شود و میتوان گفت به زاویه ای که دوربین مداربسته می تواند ببیند گفته می شود .
  • یکی از نکات منفی دوربین‌های مادون‌قرمز، این است که در طول زمان به‌طور مداوم می‌درخشند.
  • Z (زوم) یک لنز موتوری است که به سمت داخل و خارج می چرخد ​​تا دید را کوچک یا بزرگ کند.
  • DNR یا Digital Noise Reduction یک قابلیت دوربین مدار بسته است که به طور دیجیتال نویزهای تصویر را ازبین می‌برد.

دوربین های مدار بسته نسبت به ویژگی ها و کاربرد ها به دسته های گوناگونی تقسیم می شوند که در ادامه به طور کامل شرح داده می شوند. این دوربین نظارتی به صورت 24 ساعته در فرودگاه‌ها، بنادر دریایی و غیره است. این دوربین در هر ساعت از شبانه روز تصاویر و ویدئو‌های بسیار با کیفیتی را ضبط می‌کند. دوربین‌های مادون قرمز دارای LED‌های کوچکی هستند که لنز را احاطه کرده تا به شما کمک کنند تا چهره‌ها را به راحتی مشاهده کنید. فناوری حرارتی این دوربین می‌تواند در مسافت‌های طولانی تا 300 متر دور‌تر را ببیند. اگر دوربین مداربسته خروجی صدا داشته باشد، می‌توان با اتصال آن به ورودی مرتبط در دستگاه DVR یا NVR، صدا را همراه با تصویر ذخیره کرد.

سازنده تابلو برق صنعتی

انتخاب لنز به متغیر های فاصله، FOV، اندازه، سنسور تصویر دوربین و میزان روشنایی بستگی دارد. دوربین هایی که در یک مکان و موقعیت به صورت ثابت و بدون حرکت نصب می شوند. معمولا این دوربین ها بر ریو یک نقطه با فاصله کانونی مشخص زوم می کنند. در داخل یا خارج از مکان های مسکونی به صورت آشکار یا مخفی نصب می شوند. از نظر اندازه متفاوت و در مکان ها مختلفی نظیر داخل کابینت ها، روی میله ها، سقف یا حصارها نصب می شوند.

در مقایسه با انواع دوربین مداربسته آنالوگ این دوربین ها با بستر کابلی مشابه کیفیت بالاتری را در اختیار قرار می دهند و در مقایسه با دوربین های تحت شبکه و در کیفیت های مشابه هم ارزان ترند و هم نحوه نصب آسانتری دارند. سیستم دوربین های مدار بسته آنالوگ از یک یا چند دوربین آنالوگ، یک دستگاه dvr و کابل کواکسیال جهت نصب و اتصال اریا سی سی تی وی دوربین ها به دستگاه دی وی آر تشکیل شده اند. تصاویر ضبط شده در این نوع دوربین های مدار بسته به صورت آنالوگ به دستگاه دی وی آر ارسال شده و در آن جا پس از پردازش، به فرمت دیجیتال تبدیل می گردد. دوربین های مدار بسته آنالوگ به نسبت دیگر دوربین های مدار بسته ای که در حال حاضر وجود دارند از کیفیت پایین تری برخوردار می باشد.

دوربین بولت 4 مگاپیکسلی TURBO HD هایلوک مدل THC-B140-P

جالب است بدانید که ساختار مربوط به دوربین های Vari-focal Motorized شباهت بسیار زیادی را به دوربین مداربسته با لنز متغیر Vari-focal دارند. اصلی ترین تفاوت میان این دو دوربین را نحوه ی تغییر دادن فاصله ی کانونی دوربین ها شکل داده است به طوری که در دوربین مداربسته متغیر موتورایز، فاصله ی کانونی به شکل اتومات و خودکار تنظیم می شود. البته قیمت مربوط به این مدل از دوربین مداربسته بسیار گران تر از دیگر مدل های دوربین مداربسته می باشد. نصب دوربین مدار بسته آی پی برخلاف افکار عمومی و وجود شبکه های اینترنتی بسیار آسان است.

انواع دوربین مدار بسته بیسیم و کابلی با قابلیت اتصال با سیم و وایرلس. بر اساس نحوه اتصال، دو نوع دوربین مداربسته بیسیم و کابلی وجود دارند. دوربین های کابلی در سیستم های خانگی و پیشرفته مبتنی بر کابل کواکسیال و کابل شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

دوربین های مداربسته وایرلس دارای بلندگو و میکروفون می باشند .که امکان برقراری ارتباط دو طرفه بین شما که در هر جای دنیا هستید و طرف دیگر دوربین را می دهد . دوربین مدار بسته خورشیدی سیم کارت خور 4G و LTE برای استفاده در اماکن بدون دسترسی به برق و اینترنت ثابت. در انواع دوربین سیم کارت خور، انتقال تصویر از طریق اینترنت سیم کارت نصب شده در دوربین انجام می‌شود و به وای فای یا دستگاه مودم برای انتقال تصویر نیاز ندارند.

این دوربین ها نسبت به دوربین های دیگر پر هزینه تر و البته تخصصی تر هستند. لازم به ذکر است که دوربین مدار بسته IP کیفیت تصویر عالی و امکان نصب آسان تری دارد و برای آن کابل کشی راحت تر است. دوربین مدار بسته ای اچ دی نیز نسبت به دوربین های آنالوگ کیفیت بالاتری دارد که دوربین های HDTVI، HDCVI و HDSDI در این دسته قرار دارند. یک دوربین ای اچ دی در بدترین حالت می تواند تصاویری با کیفیت 720P ثبت و ضبط نماید در صورتی که حداکثر کیفیت دوربین های آنالوگ 960H می باشند بنابراین عمده تفاوت این دوربین ها با نوع آنالوگ در کیفیت تصویر آنها است. البته توجه داشته باشید که در این دوربین ها نیز برای ضبط تصاویر نیاز به دستگاه دی وی آر دارید.

اگر تا به حال برای محل کار یا منزل خود اقدام به خرید دوربین مداربسته کرده باشید حتماً با کاتالوگ عجیب و پر از اطلاعات فنی و نامفهوم دستگاه برخورد کرده اید. قیمت دوربین مداربسته مقدار ثابتی نیست، چرا که انواع مختلفی از دوربین‌ها در بازار عرضه می‌شود که هر یک از آنها نیز با توجه به برند، کیفیت تصویر، نوع سنسور، جنس بدنه و … قیمت‌های مختلفی دارند. برای آگاهی از قیمت دوربین مدار بسته مورد نیاز خود می‌توانید با کارشناسان ما در ایران اکسس تماس بگیرید.

فروشگاه اینترنتی دوربین مینی دی وی پرو