انواع دوربین مدار بسته عمران مدرن

بسیاری از دوربین های مداربسته در بالانس رنگ سفید در تصویر اغلب دچار اشتباه می گردند، علی الخصوص اگر تصویر با یک رنگ غالب احاطه شده باشد و یا اینکه هیچ نور سفیدی با منبع طبیعی در محیط وجود نداشته باشد. در نتیجه منجر به ایجاد رنگ های غیر طبیعی و غیر واقعی در تصویر می گردد. اگر نظارت و کنترل محلی شبیه حیاط خانه، مدرسه، وغیره را بر عهده دارید، که می­خواهید هشدارها زمانی فعال شود که کسی از روی دیوار وارد خانه می­شود، استفاده از قابلیت تشخیص نفوذ کارآمد نخواهد بود. شما می­خواهید گذر افراد از روی دیوار مشخص شود، اما همانطور که در تصویر مشاهده می­کنید، اگر از قابلیت تشخیص نفوذ Intrusion Detection استفاده کنید ممکن است رفت و آمد افراد در داخل حیاط یا محوطه­ی مورد نظر هم باعث فعالیت هشدارها شوند. برای جلوگیری از این وضعیت و بهره مندی بهتر از دوربین و امکانات آن، پیشنهاد می­شود از قابلیت عبور از خط Line Crossing استفاده کنید. حتما تا به حال دیده اید پارکینگ هایی که برای ورود به آن با خودرو توسط دوربین مدار بسته از پلاک شما عکسبرداری میشود ، از شما خواسته میشود که چراغ های ماشین را خاموش کنید یا این موضوع روی تابلویی در گوشه کنار حتما نصب شده .

Highlight Compensation فناوری که با تنظیمات دیجیتالی به دوربین اجازه می دهد تا میزان نور را در تصاویر کم یا زیاد کند. هنگامیکه نور محیط از مقدار تعیین شده کمتر باشد، این قطعه روشن شده و تصویر را به صورت سیاه و سفید به شما نشان میدهد. دوربین هایی هستند که برای ارسال و دریافت اطلاعات از امواج کاملا دیجیتال استفاده می کنند. دوربین های بی سیم آنالوگ از طریق تبدیل سیگنالهای تصاویر به سیگنال های رادیویی امکان انتقال آنها را فراهم می اورد. خروجی فرکانسی این دوربین ها با توجه به برد آنها متفاوت است اما امروز استفاده از آنها تا حد زیادی محدود شده است. در بسیاری از موارد تصاویر با دید در شب رنگی می توانند کمک شایانی را به ما برای تشخیص جزئیات تصاویر در شب انجام دهد.

  • قابلیت هایی که ذکر شد همگی به قابلیت WDR اشاره دارند و این تغییر اسم ها صرفا به خاطر مباحث بازاریابی و جذب کاربر صورت گرفته است.
  • برای کاربردهای خانگی و فروشگاهی کوچک معمولا از انواع دوربین مداربسته رم خور، دوربین وای فای و دوربین وایرلس استفاده می‌شود.
  • با این حال، طول کابل کشی مورد نیاز می تواند بر نوع سیستم امنیتی که نصب می کنید تاثیر بگذارد.
  • در نتیجه این دامنه عظیم ، انتخاب یک دوربین مدار بسته حرفه ای متناسب با شغل و نیاز شما کار دشواری خواهد بود.
  • دسته بندی آنها بر اساس سیستم های مختلف انتقال تصویر است که باید با آنها آشنایی داشته باشید تا بتوانید محصول مورد نظرتان را انتخاب نمایید.

تصاویر ضبط شده در دوربین مدار بسته به صورت آنالوگ به دستگاه DVR ارسال و پس از پردازش، به فرمت دیجیتال تبدیل می شود. این دوربین ها با نام های دیگری از جمله دوربین IP یا دوربین اینترنتی نیز شناخته می شوند. ساختار سیستمی این دوربین ها به گونه ای است که شما می توانید با تنظیم آدرس IP بر روی آن ها، از طریق شبکه یا اینترنت به صورت آنلاین تصاویر ارسال شده از دوربین های مداربسته را دریافت و مشاهده نمایید. این دوربین ها اولین نسل دوربین های مدار بسته و همچنین رایج ترین آن ها به حساب می آیند. دوربین های آنالوگ با توجه به قیمت کم، سیستم کوچک و نصب آسان یکی از انتخاب های کاربران خانگی و حتی کسب و کار های کوچک به شمار می روند. نصب دوربین مدار بسته علاوه بر حفظ امنیت و پیگیری هر گونه جرم، باعث می شود که سارقین و مجرمین از آن محل دوری کنند.

دوربین  AHD

بنابراین این سیستمی است که مدارها بسته هستند و همه عناصر مستقیما به هم متصل می شوند. این از پخش تلویزیونی متفاوت است زیرا سیگنال ها از طریق امواج پخش نمی شوند. سیستم های امنیتی احتمالا شناخته شده ترین کاربرد برای این تجهیزات امنیتی هستند. با گستره وسیعی از مشاغل و موسسات، دامنه استفاده شخصی از سیستم بسیار متنوع است. برخی از رایج ترین انواع نهادهای تجاری که به نصب سیستم های امنیتی نیاز دارند مثل بانک ها، بیمارستان ها، مجتمع های صنعتی، مراکز تجاری و… دقیقا مانند چشم انسان، تصویری را که برای مرکز کنترل ارسال می شود ثبت می کنند.

پشتیبانی و نگهداری دوربین مدار بسته

نگران کیفیت تصاویر دریافتی این دوربین‌ها به دلیل نویز موجود در کابل‌ها نباشید، دوربین‌های مدار بسته آنالوگ، با فشرده سازی تصاویر قبل از ارسال، کیفیت آنها را حفظ می‌کنند. قیمت و نصب دوربین مداربسته آنالوگ نسبت به بقیه کمتر است و تنوع گسترده ای در بازار دارد، همچنین سیستم arya-cctv.ir ساده تری نسبت به بقیه دارد. اغلب دوربین ها در فضای داخلی و برخی دیگر در فضای بیرون نصب می شوند. از این رو باید کاملا با شرایط آب و هوایی و میزان رطوبت محل نصب هماهنگ باشند. در Data Sheet دوربین ها گستره دمایی مورد نیاز دوربین برای عملکرد مطلوب قابل مشاهده است.