انواع دوربین مدار بسته بر اساس تکنولوژی ساخت مقالات دنیای مدار بسته

برای محافظت کامل در برابر نفوذ آب، گرد وغبار،ضربه و خرابکاری این دوربین های مداربسته را داخل کاور های مخصوصی به نام هوسینگ (در لفظ عامیانه هوزینگ) قرار می دهند که در انواع گران قیمت،حتی در برابر ضربه پتک وچکش برای مدت معینی مقاوم هستند. تاکنون شاید در اتوبان ها و بزرگراه ها دوربین مداربسته های کنترل ترافیک، که به صورت نیمکره ای شکل هستند دیده باشید. دوربین مداربسته هایی که با توان چرخشی بسیار بالا می توانند به سرعت گردش دورانی داشته باشند و همچنین می توانند نقاط دور را از طریق بزرگنمایی اپتیکال با کیفیت بالا تصویر برداری کنند. این دوربین مداربسته در یک کاور نیم کره ای شیشه ای به حرکت در می آید و می تواند در دو محور عرض و طول با سرعت دلخواه شما، تصاویر را اسکن نماید.

ضد آب بودن دوربین ها، می تواند باعث طول عمر بیشتر دوربین ها در محیط های در معرض برف و باران و حتی گرد و غبار باشد . همچنین به دلیل اینکه این نوع دوربین از فرمت فشرده‌سازی تصاویر استفاده نمی‌کند، تصاویر با کیفیت مطلوبی دریافت می‌شوند. اما به مرور زمان این دوربین‌های آنالوگ، پیشرفته‌تر شده و به 1080p نیز ارتقاء یافته‌اند. بر این اساس تصویر توسط کابل دو رشته ای کواکسیال دریافت شده و به دستگاه ضبط کننده DVR منتقل می شود.

در صورتی که جرم و جنایت در محل زندگی و یا محیط کار شما اتفاق افتد ، داشتن یک دوربین مدار بسته واقعا لازم است زیرا راهی برای جمع آوری شواهد برای کمک به ” جستجوی دقیق ” آنچه اتفاق افتاده است را فراهم می کند. با شواهد اضافی به دست آمده از دوربین مدار بسته ، کمک به زمان مکان ، مکان و از همه مهمتر مظنون ، می توان جرایم را آسانتر حل و پیگیری کرد. اگر می خواهید همه چیز در کسب و کار شما بی نقص باشد ، دوربین های مدار بسته بی سیم بهترین گزینه امنیتی و ایده آل محسوب می شوند. تنظیم و نگهداری آن ها نیز بسیار راحت بوده و فیلم برای دسترسی راحت از طریق اینترنت منتقل می شود.

در فضای باز می‌تواند بهترین عملکرد ضد آب را به شما ارائه دهد، به این معنی که دوربین می تواند به درستی کار کند حتی اگر در آب غوطه ور باشد. از هر دو قسمت دوربین و سیستم کامپیوتر تشکیل شده است، معمولاً با سیستم لینوکس تعبیه شده است. مثل دوربین سنتی آنالوگ، arya-cctv.ir دارای لنز، سنسور تصویر، پردازنده اصلی و حافظه است. پردازنده اصلی نه تنها وظیفه پردازش و فشرده سازی تصویر را بر عهده دارد، بلکه عملکردهای شبکه را نیز انجام می دهد. لنزهای موتوردار یا موتورایز را می توان از راه دور، فاصله کانونی شان را تغییر داد.

این نوع از دوربین ها مشابه دوربین های دام عمل می کنند و قادر اند که در جهات مختلف حرکت کرده و تصاویر را به خوبی ضبط و ثبت نمایند. ویژگی منحصر به فرد این دوربین پیشرفته قابلیت برنامه دهی به سیستم ضبط تصاویر دوربین است تا از این طریق دوربین مداربسته گردان بر اساس برنامه زمان‌بندی شده تصاویر را ثبت و ضبط نماید. دوربین مدار بسته اچ‌دی یکی از بهترین و مدرن ترین دسته از انواع دوربین مدار بسته محسوب می گردند.

دوربین مداربسته ای پی بولت SN-505B

از طرفی قابلیت نصب راحت برای دوربین های مدار بسته بسیار اهمیت دارد. مدل دوربین مداربسته بی سیم دیگری نیز وجود دارد که با کمک تجهیزات جداگانه ای بدون نیاز به اینترنت عمل می کنند. این نوع از دوربین های مدار بسته بی سیم ضمن نصب راحت، محدودیت استفاده از اینترنت را از خود برداشته اند و دوربین های مناسبی از این نظر محسوب می شوند. ضمن آنکه قدرت زوم و زاویه دید آن ها نیز بسیار مناسب بوده و بی شک یکی از مهم ترین انواع دوربین مدار بسته می باشد. اگر تصمیم دارید که از زاویه به خصوصی تصویربرداری کنید و نیازی به چرخش دوربین نمی بینید، دوربین های بولت گزینه ی مناسبی برای خرید دوربین مدار بستهشما محسوب می شوند.

بهمین دلیل می‌توان از آنها در مکان های حساس مثل بانک و طلافروشی و … استفاده کرد. این دوربین ها با تغییر در فرکانس خروجی میتوانند کیفیت تصاویر ضبط شده را افزایش دهند. اگر به مشخصات محصولات الکترونيک، خصوصا دستگاه هايي که در فضاي باز نصب مي شوند (مثل دوربين هاي مداربسته) توجه کنيد، درجه حفاظتي يا IP آن را خواهيد ديد. تصاویر دریافتی از دوربین ip درون دستگاه NVR بر روی هارد دیسک ذخیره می شوند .

Poe برق را در بستر شبکه می فرستد و از کابل برق جداگانه فاکتور می گیرد. در واقع دوربین های مداربسته ip با قابلیت poe تصویر ، صدا و برق را تنها از طریق همان کابل شبکه منتقل می کنند. برای ضبط تصاویر آنها دیگر نیازی به dvr نیست بلکه یک دستگاه که تنها ارتباط شبکه ای ایجاد کرده و داده های دوربین های آی پی را ذخیره کند کافی است. به همین دلیل مفهوم ضبط دیجیتال جای خود را به مفهوم کاربردی تر ضبط شبکه می دهد.

  • پیش از اقدام برای خرید دوربین مدار بسته بهتر است با ویژگی های بارز انواع دوربین ها و تفاوت های آنها آشنا شوید.
  • بدین وسیله با تنظیم دوربین، و تعریف یک IP خاص، از طریق شبکه و اینترنت، تصاویر خود را از هر مکانی می‌توانید دریافت و مشاهده کنید.
  • بدنه قطعه ای است که تمام قطعات دوربین مداربسته در درون آن قرار میگیرند.

خود را شامل مشاوره ، انتخاب و نصب دوربین های مدار بسته و سیستم های حفاظتی را با کمک مشاوران و فروشندگان این مجموعه به بهترین شکل ممکن به انجام برسانید . این مجموعه نماینده ی رسمی فروش برند ها هایک ویژن و های لوک در ایران است که تمامی محصولات خود را با گارانتی معتبر “پارس ارتباط”به شما عزیزان عرضه می نماید. پکیج دوربین مداربسته به نوعی از محصولات نظارت تصویری گفته می شود که دارای دوربین مداربسته، دستگاه ضبط کننده و همچنین سایر اقلام مورد نیاز آن است. اقلام دیگر یک چکیج دوربین مداربسته عبارتند از هارد دیسک که معمولا از برند وسترن بنفش استفاده میشود. همچنین برای تامین برق به یک پاور یا به تعداد دوربین ها اداپتور لازم است.

فروش NVR ان وی آر همکاری    Alarm and CCTV Partner Price List

این بهترین نوع از انواع دوربین مداربسته برای مشاهده از راه دور است. این دوربین در محیط های خرده فروشی بزرگ واقعاً محبوب است و به عنوان بهترین دوربین مدار بسته برای مکان های تجاری که دارای یک شی با ارزش خاص برای محافظت هستند در نظر گرفته می شود. برای مثال، یک موزه می‌تواند دوربین را طوری برنامه‌ریزی کند که وقتی حرکت را تشخیص می‌دهد، به نقطه ورودی یا خروجی خاصی حرکت کند. بنابراین حتی زمانی که از راه دور کنترل نمی شود، دوربین می تواند منطقه بسیار بزرگ تری را پوشش دهد و همان کار چندین دوربین ثابت را انجام دهد.