انواع دوربین مدار بسته از نظر شکل و کارایی رهاورد نیرو

آنها همچنین ظاهر دوربین را بسیار مرتب تر می‌کنند‌، که ممکن است عامل مهمی ‌برای مکان‌هایی مانند کلیساها‌، موزه‌ها یا خانه‌های باشکوه باشد. دوربین مداربسته تورت نوع دیگری از همان دوربین های سقفی است که تفاوت ظاهری مشخصی با دوربین های دام دارند. این دوربین ها بر خلاف دام ها که از یک بخش حبابی برخوردارند دارای یک بخش کروی پلاستیکی یا فلزی هستند که لنز دوربین از میان بدنه مشخص است. این دوربین ها از لحاظ کاربرد تفاوت چندانی با دوربین مداربسته دام ندارد. دوربین مداربسته تحت شبکه را به نوعی می توان یک کامپیوتر کوچک در نظر گرفت.

پک 4 کانال دوربین مداربسته داهوا 2 مگاپیکسل فول اچدی

خرید دوربین مداربسته می توانید با توجه به نیاز خود اقدام به انتخاب و خرید انواع دوربین مداربسته کنید و در صورتی که نیازمند کمک بودید، از طریق پشتیبانی تکنوسان یا چت آنلاین با ما در ارتباط باشید. اگر تجربه خاصی از استفاده یا حتی نصب دوربین مداربسته داشته اید یا حتی نظراتی که به ما در بهبود عملکرد سایت کمک کند، باعث افتخار ماست که نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. دوربین‌های مداربسته به انواع مختلقی تقسیم می‌شوند که هر یک از آنها دارای ویژگیهایی بوده که برای مکان یا کاربرد متفاوتی مناسب است. به همین دلیل باید در انتخاب دوربین دقت کنید تا مناسب ترین نوع دوربین جهت محافظت از مکان مورد نظر شما خریداری شود. ناگفته نماند که انتخاب دوربین با قابلیت‌های ناکارآمد می‌تواند هزینه‌های شما را به شدت بالا ببرد. از طرفی خرید دوربین مداربسته ناکارآمد، پاسخ مناسبی جهت افزایش امنیت ارائه نمی‌دهد.

دوربین های روز و شب نیز یکی از دوربین های مناسب هستند که می توان در طول شبانه روز و به صورت دائمی از آنها تصاویر باکیفیت دریافت نمود. این دوربین ها نور مادون قرمز ندارند ولی، تصاویر باکیفیت را در نور کم تهیه می کنند. البته این دوربین های قابلیت گردش ندارند و برای ثبت تصویر از یک مکان ثابت تصویربرداری می کنند. همچنین به راحتی می توان با قرار دادن دوربین های بولت در یک پوشش آنها را ضدآب کرد و به همین دلیل می توان از آنها در محیط های باز نیز استفاده نمود.

دوربین مداربسته آنالوگ بولت داهوا HD-CVI مدل DH-HAC-HFW1400TP-A

اما برای استفاده های خارجی بهتر است دوربین های فلزی با استاندارد های ضدآب تهیه کنید. رزولوشن دوربین نیز یکی از مهم ترین نکاتی است که باید به آن توجه کنید. بیشتر دوربین ها دارای لنز ۲ مگاپیکسلی هستند که برابر با کیفیت Full HD می باشد. اما برای محل هایی که جزئیات حساسیت زیادی دارد می توانید از لنز ۴ مگاپیکسلی استفاده کنید. لنز ۶ مگاپیکسلی هم با کیفیت عالی وجود دارد ولی هم قیمت بالایی دارد و داخل ایران به راحتی پیدا نمی شود و هم معمولاً نیازی به آن همه جزئیات نیست. قیمت این سیستم نسبت به دستگاه DVR آنالوگ بیشتر است و دلیل آن به خود دوربین ها باز می گردد.

کیفیتی که برای دوربین های دام در نظر گرفته می شود متفاوت بوده و از 2 تا 12 مگاپیکسل متنوع می باشد. تنوع دوربین های آنالوگ در بازار ایران بسیار گسترده بوده و نصب آنها ساده تر از دوربین های دیجیتال می باشد. اما در مکان هایی که از حساسیت بیشتری برخوردار می باشند استفاده از این دوربین ها توصیه نمی شود و بهتر است از دوربین های تحت شبکه استفاده نمود. همانگونه که اشاره گردید تعداد کانال dvr ها از روی تعداد ورودی تصویر تعیین می شود حال آنکه دی وی آر ها می توانند دارای تعداد کانال متفاوت ورودی برای صدا باشند.

با وجود این قابلیت حتی در تاریکی هوا یا خاموشی چراغ های محیط، تصویر دوربین قابل مشاهده خواهد بود. به خصوص اگر دوربین در فضای باز نصب می‌شود، حتما باید از قابلیت دید در شب برخوردار باشد. در غیر این صورت دوربین در تاریکی شب که زمان فعالیت دزدان است، یک تصویر تمام سیاه را برای شما ضبط می‌کند. هدف ما در هایپر صنعت فامکو فروش بهترین دوربین مداربسته با توجه به نیاز مشتری و صرف معقوق ترین هزینه می باشد. در یک مجموعه همانگونه که حفاظت از تجهیزات و وسایل شرکت امری ضروری و بدیهی به شمار می آید، ایجاد حس آرمش و اطمینان خاطر در کارکنان به همان اندازه دارای اهمیت می باشد.

  • این دوربین ها علاوه بر کارایی معمول برای امورات جنایی، شناسایی مجرمان و غیره مورد استفاده قرار می گیرند.
  • نصب دوربین مدار بسته وایرلس بسیار آسان است، چرا که علاوه بر کاهش هزینه های سیم کشی نیازی به سیم کشی طولانی و پیچیده نیست.
  • استفاده از این دوربین ها برخلاف نامشان در بازار ایران، منحصر به مصارف صنعتی نیست.
  • در شکل زیر نمونه ای از تابلوی اعلام نظارت توسط دوربین مداربسته را می بینید.

از آن جایی که بسیاری از افراد شناخت و دانش کاملی از انواع دوربین مداربسته، کاربرد آن ها و مدل های معروف ندارند، لذا مطالعه این مقاله می تواند دانش کاملی در اختیار آنان قرار دهد. اطلاعات لازم arya-cctv.ir در مورد انواع دوربین های مداربسته و نصب سیستم آن ها در توضیحات متن بالا قرار دارد. این دوربین مداربسته لامپی هم به عنوان دوربین نظارتی هم به عنوان دوربین مداربسته امنیتی کاربرد دارد.

سیستم های دیجیتال به پهنای باند بیشتری به دلیل تولید تصاویر با کیفیت، نسبت به سایر مدل ها نیاز دارد. در صورت بروز هرگونه جرم و یا رفتار غیر قابل قبول از دانش آموزان،میتوان از تصاویر توسط دوربین مداربسته به عنوان مدرک استفاده کرد. توجه کنید که استفاده از دوربین‌های مخفی بدون اطلاع افراد در مکان‌های مشاع، تخلف محسوب می‌شود.برخی از دوربین‌ها نیز همچون دوربین ‌های مدار بسته PTZ قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه به راست و چپ و بالا و پایین را دارند.