اطلاعاتی در مورد دوربین مدار بسته و انواع دوربین مدار بسته

دوربین های دام با لنز ثابت یا فیکس زاویه دید گسترده ای دارند و فضای بیشتری را تحت پوشش قرار می دهند. با این تفسیر که هر چه فاصله کانونی کمتر باشد، زاویه دید دوربین مداربسته بیشتر است. فاصله کانونی در لنز های ثابت مشخص است و بطور مثال دوربین دام با فاصله کانونی 4 میلیمتر زاویه دید بیشتری نسبت به دوربین دام 6 میلیمتر دارد. اکثر دوربین های دام دارای قابلیت دید در شب هستند که این امر به واسطه LED های مادون قرمزی که در مجاورت لنز قرار دارد، حاصل می شود.

دوربین های مداربسته عموماً به شکل دام و بولت یا بالت طراحی می شوند. دوربین های دام دوربین هایی گنبدی شکل هستند که روی سقف قرار می گیرند. اگر دوربین دام شما از نوع تحت شبکه باشد احتمالاً توانایی چرخش و تکان خوردن ۳۶۰ درجه از راه دور را خواهد داشت.

دوربین های مدار بسته وای فای دار برای انتقال تصویر نیاز به دستگاه ضبط ندارند. برای انتقال تصویر دوربین وای فای روی موبایل نیازی به پورت LAN بر روی مودم نیست و داشتن یک مودم وای فای برای این امر کافیست. مودم وای فای می‌تواند یک مودم تلفن ثابت ای دی اس ال یا مودم جیبی سیمکارتی یا مودم همراه وای فای باشد. دوربین مداربسته چشمی درب یکی از انواع دوربین های حفاظتی و دوربین های امنیتی می‌باشد که قابلیت جایگزینی با چشمی معمولی دربهای ضد سرقت را دارند. اکثر این نوع دوربین مداربسته بر روی یک مانیتور کوچک و به همراه کارت حافظه قابل نصب بر روی درب ضد سرقت می‌باشند و قابلیت عکاسی از شخص یا شی پشت درب و ذخیره سازی تصاویر بر روی کارت حافظه را فراهم می آورند. دوربین و دستگاه و کلیه تجهیزات و سیستم های ارائه شده توسط گروه پاساک دارای تائیدیه‌های بین المللی و همچنین تائیدیه‌های ارگان های امنیتی، انتظاماتی و حراستی کشور می‌باشند.

در این سایت می‌توانید تمامی خدمات مورد نیاز برای پیشبرد پروژه خود را از ابتدا تا انتها بیابید. در دوربین‌های PTZ شما می‌توانید دوربین را به سمت چپ و راست ببرید (بچرخانید)، آن را پایین و بالا کنید (کج کنید) و یا به لنز اجازه‌ی زوم کردن روی مناظر دور و نزدیک را دهید. این دوربین‌ها مناسب مک‌آنهایی هستند که یک اپراتور به طور مداوم در حال چک کردن دوربین است و می‌تواند بر هر منطقه‌ای که دوست دارد زوم کند. سپس به صورت مستقیم و یا از طریق سوئیچ، دستگاه دی وی آر باید با استفاده از کابل شبکه به کامپیوتر وصل شود. دوربین صدا و تصویر را‌ از طریق کابل به دستگاهDVR منتقل می کند و دستگاه آن را‌ به نماشگر ها برای پردازش و ثبت اطلاعات انتقال می دهد. در صورت داشتن قابلیتPOE می‌توان دوربین را از طریق کابل شبکه تغذیه نمود.

آیا می‌خواهید دوربین را در فضای داخلی یا بیرونی قرار دهید؟

دوربین های مینیاتوری یا mini camera همانگونه که از نامشان پیداست دوربین های مداربسته کوچک متداول در بازار هستند. معمولا آنها را در جایی که می خواهند دوربین نامحسوس باشد بکار می گیرند. واژه “دوربین مداربسته” برگردان فارسی کلمه انگلیسی closet circuit television arya-cctv.ir یا به اختصار cctv می باشد. معنی لغوی آن جعبه جادویی مدار بسته است و به دوربین هایی گفته می شود که در جای خود ثابت اند. دوربین مداربسته AL یا هوش مصنوعی نوعی پیشرفته ای است که به سنسورهای مختلفی مجهز می باشد و می تواند انسان، حیواناتو غیره را شناسایی کند.

دوربین های امنیتی را کجا قرار دهید

دوربین مداربسته اسپید دام دارای بدنه فلزی و استاندارد IP67 ,IP68 است که این ویژگی ها ، بدنه دوربین را در مقابل باران و رطوبت محافظت می نمایند. دوربین مداربسته اسپیددام قوی ترین دوربین برای کنترل تردد محسوب میشود. این دوربین با توان چرخشی 360 درجه افقی و 180 درجه عمودی میتواند با سرعت قابل تنظیم ، گردش دورانی داشته باشد .

  • نویزهای مختلف الکترومغناطیسی و نویز های ناشی از نوسانات ناپایدار برق همواره یکی از تهدیدات بسیار جدی بر کیفیت دوربین مدار بسته آنالوگ می باشند.
  • در نوع آنالوگ آن تصاویر اول به سیگنال های رادیوی تبدیل می شوند و بعد آن ها را به دستگاه ارسال می کند.
  • البته برای مواردی دیگر از قبیل نظارت بر کارمندان شرکت، انبار کارخانه‌ ها و هر محیط داخلی دیگری مناسب می‌ باشد.
  • بعد نصب برنامه نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید، بعد اتمام این مراحل تصاویر دوربین مدار بسته را بر روی موبایل خود مشاهده می کنید.
  • دوربین مداربسته کوچک در مکان هایی به کار گرفته می شود که نیاز است دوربین قابل دیدن نباشد و نتوان تشخیص داد که در محیط سیستم امنیتی وجود دارد.